Felanmälan
Kontakt teknisk förvaltning
Är det något i lägenheten som inte fungerar som det ska hänvisas ni till styrelsen som i sin tur kontaktar tekniska förvaltare, Alltime.
De hanterar även frågor kring skötsel av er fastighet, t ex trappstädning, belysning som är sönder med mera.
Kom i kontakt med styrelsen genom att logga in på: https://www.sbc.se
och lägg ett ärende till styrelsen.
Uppge namn och ditt lägenhetsnummer vid felanmälan.
Kontakt ekonomisk förvaltning
Frågor gällande avgiftsavier och löpande betalningar hanteras av SBC
https://www.sbc.se
Felanmälan vitvaror
Electrolux Hemprodukter AB: 0771-76 76 76 eller chat via www.electrolux.se.
Se till att ha maskinens artikelnummer tillgänglig. Det hittar du i manualerna alternativt på förenings hemsida under fliken Din bostad / kök. 2års garanti på vitvaror.
Låset i serviceläge
Har du inte möjlighet att vara hemma när det ska utföras service och fastighetsrelaterade åtgärder så kan du ställa låset i sk. serviceläge.
Då kan låset öppnas med en speciell servicenyckel som föreningen har tillgång till.
För att sätta låset i serviceläge låser du alltså som vanligt, men istället för att dra ut nyckeln rakt (läge kl 12) så vrider du den vidare till klockan 10 läget, som visas på bilden nedan.